comm.hu
www.comm.hu
 

Mikor éri utol a válság a reklámokat?

A válság előbb utóbb minden szférába begyűrűzik kisebb-nagyobb mértékben, kérdés, hogy a kommunikációt előbb vagy utóbb éri-e el, és milyen mértékben. Az értékesítés a marketing-kommunikációval kezdődik, PR-, online-, és reklámügynökségek egyelőre még csak találgatják a folyamatokat, az ügyfelek kivárnak. A Menedzsment Fórum második marketingkonferenciáján a válság marketing-kommunikációra gyakorolt hatását elemzik a felkért szakértők.

A pénzügyi válság egy területet sem hagy érintetlenül, de hatása elsőként az autóiparban, pénzügyi szférában, utazási piacon és az ingatlan-vásárlások terén mutatkozik. Ezekben pedig az a közös, hogy mindegyik terület a legnagyobb reklámköltők közé tartozik, így az, hogy most mi jár ezen vezető cégek marketingeseinek fejében nagy mértékben meghatározza a jövőt. Ennek jár utána a Menedzsment Fórum, mely második marketingkonferenciáján minden oldalról igyekszik megvizsgálni a kérdést. Előadóink, és a panelbeszélgetésben résztvevők között lesz hirdető, reklám- és médiaügynökség, valamint több médium képviselője.

Nagy kérdés, hogy hogyan lehet ésszerűen reagálni a megváltozott helyzetben, érdemes-e beruházni a marketingbe továbbra is, és az élvonalban maradni e téren is, vagy a marketing az első terület, ahonnan a legkönnyebb elvenni. A módosításra is számos lehetőség van, sok helyen az üzenet változik meg, például a banki hitelezés helyett, inkább a betétgyűjtés kerül a középpontba, de a termékkommunikáció megváltozása, és a költségcsökkenés mellett az átcsoportosítás is több irányba mutathat.

Több szakember véleménye szerint a kommunikációs büdzsék átcsoportosításának egyik nyertesei lehetnek a PR- és onlineügynökségek, előbbi a módszer viszonylagos olcsósága, utóbbi pedig mérhetősége miatt. Lakóparkok például, melyek eddig óriásplakáton építették imázsukat, lehet, hogy most az internetre kényszerülnek etéren is, de az is elképzelhető, hogy a marketing büdzsé nagy részét a jövőben inkább óvodák, iskolák, közterületek fejlesztésére fordítják, hogy ismertséget és tiszteletet vívjanak ki maguknak az adott kerületben.

Mely területnek, mik lehetnek a buktatói, milyen döntéseken érdemes a megváltozott gazdasági helyzetben elgondolkozni, marketing-kommunikáción belül honnan lehet a legkisebb fájdalommal elvenni, és mivel minden rosszban van valami jó is, érdemes azt is megvizsgálni, hogy a jövőre nézve milyen előnyei lehetnek a gazdasági válságnak. Ezeket a kérdéseket teszi fel a Menedzsment Fórum, és kap választ minden érdeklődő az mfor.hu második marketingkonferenciáján.


Forrás: Menedzsment Fórum


Vissza az előző oldalra | Az oldal tetejére


hirdetés
KER
Retro
Autóbérlés Online
SzállásPort

Factory
Az Ön által most látogatott oldal tartalmilag jelentősen továbbfejleszthető. Amennyiben
Önnek erre együttműködési javaslata van, kérjünk keressen meg bennünket ide kattintva!
 

Analitika | Online marketing | Esélykert | Temetkezés | Angol nyelv | Szállás | Csapatépítés | Mozgásterápia | Fotózás | Budapest

Éttermek | Szállások itthon| Linkek | Billeje | Pszichodráma | Inchirieri auto | Autó kölcsönzés | Diagnosztika | Tárhely foglalás